Tuesday, June 21, 2011

Buku Cerita....

Lama jugak ek aku merehatkan diri dari mengupdate blog ni...hehehehe..Ok, kali ni aku nak bercerita tentang buku cerita yg pernah aku baca ketika aku berusia 12 tahun dulu...maknanya pada tahun 1990. Haaaaa dah 21 tahun lamanya buku ni tersimpan di rumah aku kat kampung.  Tajuk buku ni.."What the bear whispered".  Buku ni adalah hadiah dari sekolah rendah aku dulu 'Sekolah Rendah Kebangsaan Penghulu Salleh" sebab aku menang pertandingan becerita.  Aku mmg sayang sangat ngan buku ni...sampaikan aku dah lupa kat mana aku simpan buku ni...hahahhaha....

Tapi sekarang, aku tak sangka dan aku tak pernah terfikir yg anak aku dapat membaca buku ni....terharu pun ada....bangga pun ada....buku tu kulitnya dah terkoyak tapi anak aku 'soletip' balik.  Bila aku tengok irfan baca buku ni hati aku betul2 tersentuh....Walaupun ada perkataan yang dia tak tau nak sebut & tak tau maknanya tapi dia bersungguh-sungguh bertanya kat aku & membacanya sampai habis. 


inilah bukunya...."what The Bear Whispered"

Buku tentang kawan yang dinamakan kawan sejati.  Bukannya bersama dengan kita waktu senang tetapi dlm keadaan kita memerlukannya...kawan sejati akan tetap bersama-sama kita.

No comments:

Post a Comment