Saturday, October 22, 2011

Terapi Badan....

erm.....sekarang jam kan dinding opisku pkl 4.30 petang
aduiiii...lama rasanya nak tunggu sampai pukul 5.00 petang
kenapa???
sebab aku nak balik umah...

sebenarnya....ari ni aku plan nak p rumah kak ngah aku....
Aku mmg rapat ngan kak ngah....mcm2 aku kena "sembur' ngan dia pun aku...relek jerk..
Sebenarnya...aku nak buat terapi kat sana...tapi dia p melaka pulak...
Jadinya aku terus balik rumah jerlah...
Haaa..tadi masa call dia..selamber jerk dia sound aku..
'tulahh..masa org ada kat rumah...tertunggu2 dia datang...batang idung pun tak nampak...ni...org x der kat rumah baru nak datang"
hahhaha.....aku terima jerk...

Inilah kak ngah aku...

Oklah ...kali ni aku nak bercerita tentang terapi badan.....Terapi Medan Elektrik




MESIN TERAPI MEDAN ELEKTRIK BIOS 9000

Bertindak melalui 3 cara, iaitu :-
1) Membersihkan Saluran Darah
2) Meningkatkan Daya Ketahanan Badan
3) Menyelaraskan Sistem Saraf Tak Terkawal


Rawatan bagi pelbagai penyakit.. antaranya :-
Kencing Manis, Lumpuh, Tulang Rapuh, Darah Tinggi, Gout, Susah Tidur, Batu Karang, Asma, Sakit Sendi, Sakit Jantung, Selaput Mata, Angin Ahmar, Sembelit, Bisa Tulang, Penyakit Kulit, Sakit Kepala/Pening, Dan Lain-lain.... 


  • Mengalirkan arus elektrik untuk merangsang peredaran darah
  • Membersihkan kotoran dalam saluran darah
  • Menyelaraskan sistem saraf tidak terkawal
  • Meningkatkan daya ketahanan serta mengimbangi hormon dalam badan
  • Membantu membina sel-sel baru
Alat Terapi Medan Elektrik BIOS 9000 meransang proses pemulihan tubuh badan menerusi aplikasi arus elektrik 9000v (maksimum). la direka bentuk dan dikilangkan 100% di Jepun oleh ITO Co. Ltd.
Alat ini mengadaptasi prinsip pemulihan semulajadi tubuh dengan menggunakan arus elektrik dari luar tubuh untuk menggalakkan revitalasi sel-sel tubuh serta meningkatkan daya ketahanan terhadap penyakit. Ia juga berupaya untuk mengurangkan tahap keasidan dalam darah dan mengembalikannya ke tahap Ph normal agar tubuh kekal sihat.
BIOS 9000 terbukti mampu membantu pesakit menangani pelbagai kesan akibat penyakit seperti Diabetis, Insomnia, Gout, Angin Ahmar, Rheumatism, Artiritis, Lemah Jantung, masalah buah pinggang, Resdung, Kolestrol Tinggi, Lemah Tenaga batin, gangguan kitaran haid, Asma dan masalah hati tanpa perlu untuk mengambil sebarang ubat-ubatan.
Sehingga kini, lebih 5000 unit BIOS 9000 telah terjual di seluruh Malaysia. Sebagai kaedah rawatan perubatan alternatif, ia selamat dan mudah digunakan. Direka bentuk secara eksklusif agar boleh dimuatkan dalam ruang yang paling minima, BIOS 9000 mudah dibawa ke mana-mana dan kualitinya dijamin 100%.

Ciri-Ciri Istimewa BIOS 9000

Terapi Boleh Dijalankan Dalam Pelbagai Postur Mengikut Keselesaan
Penggunaan pelapik khas berelektrod mudah alih membolehkan anda menjalani terapi sama ada dalam keadaan duduk atau berbaring, mengikut keselesaan anda.
Mudah Digunakan BIOS 9000 amat mudah dikendalikan, hanya tekan butang untuk melaras mengikut keperluan terapi yang diinginkan.
3 Pilihan Tahap Output
3000v, 6000v atau 9000v.
Penentu Masa Boleh Dilaras
Jangka waktu terapi boleh dilaras mengikut keperluan dari 30 minit, 1 jam, 2 jam, 4 jam dan 8 jam. Baki masa akan dipaparkan dalam minit.
Tiga Program Rawatan
Rawatan yang menggunakan tahap aliran arus elektrik yang sama akan menjadikan badan lali dan menjejaskan keberkesanan rawatan. Untuk mengelakkan situasi ini berlaku, tiga program stimulasi rawatan disediakan bagi mengekalkan konsistensi faedah yang diperolehi.
Rawatan Yang Fleksibel
Alat ini tidak hanya merawat keseluruhan anggota badan dengan penggunaan pelapik khas berelektrod. Malahan, ia juga boleh digunakan pada bahagian tertentu sahaja melalui aplikasi point electrode.

Pengiktirafan

ISO 9001: 2000
Quality System for Development, Production and Distribution of Physio-Therapy & Rehabilitation Equipment
ISO 13485
Medical Device
Quality Management Systems Physio-Therapy & Rehabilitation Equipment
ISO 14001
Environmental Management Systems
SIRIM
Satu unit alat Terapi Medan Elektrik Bervoltan Tinggi, Jenama ITO, Model: BIOS 9000 telah diuji bagi memastikan tahap keselamatan adalah selaras dengan piawaian MS lEC 60601-1:1988+A 1:1991 +A2:1995 oleh SIRIM QAS International Sdn.Bhd.Untuk maklumat lanjut, sila rujuk Laporan Ujian No. 2005EL0871 bertarikh 17 Februari 2006
Japan Medical Instrument Approval
No: 21700BZZ0005l
Keris Award 2008
The Asia Pacific International Honesty Enterprise

Bagaimana ia berfungsi?

Pengguna boleh duduk atau pun baring di atas pelapik khas berelektrod yang disediakan. Sejurus digunakan, BIOS 9000 akan bertindak merangsang peredaran aliran darah ke seluruh tubuh. Alat ini mengguna pakai aplikasi voltan arus elektrik untuk meransang fungsi pencernaan, menyahtoksik dan membaik pulih sel-sel serta menguatkan daya tahan tubuh terhadap penyakit. Ia juga membantu meneutralkan kandungan asid dalam darah ke tahap Ph yang normal agar pesakit kembali sihat. Setiap sesi hanya mengambil masa kira-kira 20 minit dan boleh ditambah mengikut keperluan.
BIOS 9000 mempunyai lima fungsi utama iaitu untuk:
  • Mengalirkan arus elektrik untuk merangsang peredaran darah
  • Membersihkan kotoran dalam saluran darah
  • Menyelaraskan sistem saraf tidak terkawal
  • Meningkatkan daya ketahanan serta mengimbangi hormon dalam badan
  • Membantu membina sel-sel baru


Kalau ada yang berminat.....hubungilah pihak alpha One...
Untuk makluman...maklumat di atas saya dapat hasil daripada pak cik google yer...

hehehh....biasanya ayat yg sampai sekarang aku tak blh lupa bila aku selesai buat terapi....
"ni...lepas ni..tunggu setahun lagilah yer baru nak buat!!!!"
Aku sengih jerk....sebenarnya mmg betul apa yg ngah cakap...
Apalah yg aku malas sangat.....
Ngah tak pernah mintak apa2 bayaran pun.....
sambil berterapi...aku disediakan dengan novel2 cerita yg best2 kat bilik tu....
hehehe..tapi aku tak baca abis pun...
sambil2 aku berterapi...anak bujangku akan mulalah menyelongkar barang2 kakak liyana dia...
ampun kakak.....tapi....brg alat tulis kat bilik kakak...memang best...
Kadang2 tu..bila irfan sampai umah jer..cepat2 kakak log pintu bilik dia...hehehhe..
kakak takut kena selongkar..oleh Muhammad Irfan Danish

Ngah sekeluarga...

oklahhh...dah melalut cerita aku ni....


16 comments:

  1. ok x mesin ni?ape kena ape kesan x?

    ReplyDelete
  2. Nk jual mesin alpha one bios 9000 terpakai.keadaan ok sbb terlalu jarang digunakan.harga bukak 6k boleh nego lg..berminat tgok dlu brg baru beli.contact 0173228174 sila tinggal pesanan jika x berjawab(atas faktor kerja) tq

    ReplyDelete
  3. Nk jual mesin alpha one bios 9000 terpakai.keadaan ok sbb terlalu jarang digunakan.harga bukak 6k boleh nego lg..berminat tgok dlu brg baru beli.contact 0173228174 sila tinggal pesanan jika x berjawab(atas faktor kerja) tq

    ReplyDelete
  4. sy nk letgo bios9000 ni kpd yg bminat harga 5.2k wasap 0178051171

    ReplyDelete
  5. Sy ada.. call 0178709848.. kl

    ReplyDelete
  6. Ado sapa2 nak jual masin terapi bios9000...sy sedang mencarinya whatapp sy...0122725701.

    ReplyDelete
  7. Assalam semua.. Sy nak jual bios9000 dgn harga 3k sahaja. Jika berminat sila hubungi sy di 019-397 8894

    ReplyDelete
  8. Sy baru beli secondhand selepas 4 bulan buat terapi percuma...rezeki sy bila pusat terapi nk jual...sbb pusat terapi bhenti operasi kerana covid19

    ReplyDelete
  9. Saya nak cari Bios 9000, ada sesiapa nak jual, boleh hubung saya 0132669251

    ReplyDelete
  10. Saya nak cari Bios 9000, ada sesiapa nak jual, boleh hubung saya 0132669251

    ReplyDelete
  11. Slam mesin terapi dijual hrga rm6500 free 2 kerusi sekali. Sesiapa berminat boleh wsap saya 0199169183.

    ReplyDelete
  12. Sayangnya. Kenapa nak jual. Mak dan abah saya beli mesin ni dah berbelas tahun kalau x silap. Mak dan abah pun dah meninggal. Saya masih simpan dan guna mesin ni

    ReplyDelete
  13. Sy tgh cari satu kalau ada yg nak jual pm 0192768120

    ReplyDelete