Thursday, July 19, 2012

Drama Korea lagiiiii.... Loving You Thousand Times



Citer ni baru jer habis kat Astro 393.  Setiap hari aku akan ngadap citer ni.  Masanya pukul 8.00 mlm sampai 9.00 malam.  Walaupun kadang2 aku tengok online..tapi aku tetap tertunggu2 jugak....kalau terlepas pkl 8 aku akan tunggu 2.30 pagi..(hahhaha keje gile kan?? tapi yg ni kadang2 jer)...ataupun aku tgk yg pkl 6.30 pagi pulak...sambil siapkan anak bujang aku p skolah..sambil2lah menengok citer ni.

Pelakon utamanya Lee Soo Kyung & Jung Gyu Woon.  Jalan ceritanya menarik....bolehlah membuatkan aku tertunggu2 cerita ni.  Kenapa???  pertama sebab aku mmg suka cara orang korea menghias rumah...meletopsss....satu lagi sebab jalan cerita yang menarik.

Meh aku cerita skit jalan ceritanya....

Ia mengisahkan ttg Go Eun Nim yg terpaksa menjadi ibu tumpang kepada keluarga Baek yg kaya raya tapi tak der anak lagi...Kebetulan pulak masa tu ayah Go Eun Nim sakit dan memerlukan wang yg banyak.  Walaupun pada perjanjian asalnya itu adalah anak tumpang...tapi lama2  naluri seorang ibu itu timbul...apatah lagi bila baru saja melahirkan anak.....anak tu dah diserahkan kepada keluarga Baek.  Aku tersentuh sangat2 masa ni...yerlah...selama 9 bulan baby tu dlm perut kita....tapi bila selamat dilahirkan...cuma dapat pegang sekejap jer...sedih sangat2...walaupun aku menangis masa ni...tapi aku kaver2222 hahhahaha...malu gak ngan anak & hubby aku...

Beberapa tahun lepas tu...Go Eun Nim bekerja satu company dengan Baek Kang Ho...mereka jatuh cinta..tapi pd awalnya Go Eun Nim takut nak terima Kang Ho sebab dia pernah menjadi ibu tumpang.  Tapi akhirnya mereka berkahwin walaupun mendapat tetangan hebat daripada keluarga Baek ni...Mereka hidup bahagia...sehinggalah akhirnya terbongkar rahsia yg Eun Nim adalah ibu tumpang kepada cucu keluarga Baek...mereka dipaksa untuk bercerai walaupun tanpa kerelaan mereka...sedih tau...sob sob sob...

Eun Nim pulak disahkan sakit barah perut...& masa itulah kang ho menjaga Eun Nim dah mereka berkahwin semula....Sekian....

haha aku malas nak taip panjang2.  Kalau berminat nak menonton citer ni apa kata korang mintak khidmat pak cik google yerrr.

No comments:

Post a Comment