Thursday, July 19, 2012

Bercerita Tentang ...Muhammad irfan Danish Bin Mustaffa


Inilah dia  amanah Allah untuk kami.  

Walau apa jua rintangan kami mesti tabah mengharunginya
Hari2 setiap kali aku amek dia di Taska aku mesti berdebar2
Nak tau kenapa?
nak dengar feedback dari cikgu taska dan jugak Irfan
positif @ negatif
aku tetap redha menerimanya

Kadang2 tu perilaku dia memang amat2 merisaukan dan tak terjangkau akal fikiran aku yg dia boleh bertindak ke tahap itu
kami hampir hilang sabar melayan karenah dia....
Emosi dia turun naik
sekejap ok ...sekejap tak ok...

Minat belajar pun turun naik....
Fuhhh...prestasi yg sedikit membimbangkan kami
Aku percaya guru2 terlatih di sekolah mempunyai perancangan dan cara yang terbaik untuk menarik minat Irfan menumpukan sepenuh perhatian pada pelajaran terutamanya di dalam kelas

"nama Irfan sentiasa ada di bibir guru2 yg mengajarnya"
nak menangis pun ada...nak ketawa pun ada
bila aku mendengar statement ni dari cikgu bahasa melayu Irfan

Di rumah...bermacam2 eksperimen dia buat sorang2..
Hehe mmglah sorang2 sebab dia belum ada adik lagi

Ramai orang kata..
"ooo patutlah macam ni....belum ada adik...kalau ada adik nanti oklah tu..."
Mungkin ada kebenarannya...
Namun....belum ada rezeki kami setakat ni.....
Kami tetap sabar menantikannya.....

Aku sentiasa update perkembangan Irfan di sekolah rendah & sekolah agama dari guru2
Kadang2 tu...bila pergi sekolah...
mcm2 feedback aku dapat dari kawan2 dia tentang Irfan...
feedback negatif pulak tu???
telan air liur aku mendengarnya


Apa pun aku menganggap ini adalah proses pembelajaran dia...
lama kelamaan dia akan bertambah matang...

Ibu & Ayah tetap akan mendoakan yang terbaik untuk irfan
Agar Irfan menjadi anak yg soleh dan berbahagia & berjaya hidup di dunia dan akhirat
Amin....

Sayang Irfan....


No comments:

Post a Comment