Friday, September 14, 2012

Kaki Irfan terseliuh

Semalam masa aku amek irfan kat taska...aku terperanjat tgk irfan jalan dengan kaki yang b"erdencut2.  Aku memang terperanjat giler masa  tu.  Aku terus tanya kat pengasuh taska tu ttg kaki irfan....

" kaki dia terseliuh...terjatuh kat tangga sekolah sbb kena tolak kat kawan"
Bila aku tanya sekolah apa....
"masa balik sekolah tengahari tadi"

So...aku ingat taklah serius sangat sebab irfan masih lagi blh pergi sekolah agama masa tu.  Kalau serius...mestilah pengasuh taska tu akan call aku awal2 lagi.  Tapi bila aku tengok keadaan irfan bila berjalan mmg nampak mcm orang menahan sakit sangat2.  

Masa tu yang terlintas kat fikiran aku ialah .....anta irfan urut kat rumah kak su.  Kami pun terus jer p rumah dia...tapi tak sangka pulak masa tu kak su tengah buat makan2  Langkah kanan kami...sedap masakan kak su... ada nasi bariani....mee jawa...dan berjenis2 kuih muih.  semuanya kak su yang masak.  kebetulan masa aku sampai pulak mmg tak ramai tetamu.  Jadi sempat jugaklah dia tengokkan kaki irfan...rupa2nya dah bengkak di buku lali.  Kak su pun tak berani nak urut sgt.  

Jadinya...petang semalam irfan tak pergi pun tuisyen...
Aku tuam jugaklah kaki dia ngan air suam...tapi masih membengkak.  aku rasa kesal sangat ngna tindakan pihak Taska Lela Manja.  Dia patut maklumkan hal ni  awal2 kat aku.  Tunggu yer....



Kaki yg dah terseliuh..pastu di paksa gak utk berjalan2...inilah hasilnya

Kami pun hantarlah irfan berjumpa dokter ....  Doktor pun buatlah begini utk kaki irfan....


 Hahahah...besarkah pin ni..utk makluman ni ayah irfan yang tambah2...sebabnya dia mmg tau anak bujangnya ni mmg jenis yg tak tau nak diam2....klip yg doc pasang pun dah tertanggal.  Doc hanya bagi 2 jenis ubat jer...ubat tahan sakit dan susut bengkak.  Di klinik blh pulak slamber irfan tanya kat doc....
"berapa lama kena pakai ni"
haaa tau takut...lain kali tu hati2 bila turun naik tangga....

Baring sajalah yer...rehat...jgn gatal2 nak merayap sana sini

 Inilah aktivitinya di atas katil

Masa di rumah kak su...aku terserempak ngan ummi.  Ummi ni mak BFF irfan...rupa2nya budak ni mengadu kat mak dia yg kaki irfan patah.  Ishhhh...budak2 mcm andaianlah...

Ibu doakan irfan cepat sembuh yer.....ibu nak p open house ahad niiiii...hehe

No comments:

Post a Comment