Monday, October 24, 2011

Dua Hari Satu Malam di Pullman Hotel & Putrajaya (19 &20 October 2011)


Aku nak bercerita tentang hotel Pullman yang terletak di Putrajaya
Bangunan, landskap dan servis "memang terbaekkkk"

Aku dan Huzi menginap di sini...2 hari 1 malam
Ini pun sebab kami perlu menghadiri briefing di Kementerian Pengajian Tinggi
Kami mmg 'zero' tentang putrajaya....
Aku dapat maklumat tentang pullman ni pun daripada staff KPT
lagipun...jarak di antara pullman dan bangunan KPT tak jauh...
jalan kaki seberang jalan jerk..

Kami sampai di LCCT lebih kurang pukul 9.30 pagi...
sampai jerk kami pun isi perut dulu di Mc Donald
Pastu...
kami pun bergeraklah ke Alamanda Putrajaya
Tambang teksi RM64.20
Driver  teksi ni mcm blur2 pulak jalan p Alamanda tu...
Tapi, Alhamdulilah...selamat sampai kami di Alamanda
window shopping jerk...dan beli makanan utk lunch

Dari Alamanda ke Pullman
tambang teksi RM20....bukan jauh pun..
bayar jerlah....
Lebih kurang pukul 2.30pm kami check in di Pullman
masa ni hujan lebat sangat
asalnya kami booking bilik lain
tapi..katanya ada problem kat bilik tu...so
kami amik bilik apartment
jom layan gambar ni...









nyaman sekali..
Oleh sebab hujan lebat sangat
jadi waktu petang kami habiskan masa di bilik
aku...tdo jerlah..
kaki aku sakit..asyik terpelecok jer...
Malamnya....perut laparlah pulak
nak ke mana2 tak der trasport
jadinya kami makanlah kat restoran hotel ni jerk

ni lah restoran yang aku maksudkan tu
aku order nasi goreng pullman dan huzi order mee goreng mamak
perhiasan makanannya..oklah..
tapi rasanya....alangkah tak sedapnya...
masin dan terhangus hangit...
Malamnya aku sakit perut tu...
rasa masin tu melekat2

Paginya aku ada briefing di sini...

bangunan KPT tu sebelah KPL

ok....jom kita layan gambar landskap & bangunan kat sini..
bagi aku...cantik sangat2...aku suka..














Inilah dia sedikit gambar di sekitar pullman

Bila dah check out ...barulah Huzi teringat yg charger hp dia tu tertingal
so..kami pun waktu rehat p balik kat pullman

Huzi sedang berurusan ngan staff pullman









gambar sekitar lobby hotel

erm...
aku nak selit sikit cerita tentang gadis berambut panjang ni..
Veni namanya....
panjang gila rambut ni....
tak percaya????? betul...aku tak tipu....
tengok sini..



Haaaaa...percaya tak...panjang kan?
rambut dia cantik
tapi aku tak larat lah nak membela rambut sehingga panjang sebegini
berat kepala beb...

Masa nak balik dari putrajaya ke LCCT..
kami mmg dah berjanji ngan sorang driver teksi ni
katanya nak charge RM50...tapi bila tiba masanya blh pulak di cakap tak sempat nak amik kami
tak per....
kami balik semula ke hotel
dan kami ke LCCT dengan bayaran RM90
haaa...amik ko...
nak buat macam mana...
claim saja....

Sampai jer kat LCCT kami lepak2 lagi kat MC Donald yang sama
hujan lebat sangat
flight delayed...

Masa nak masuk ke perut pesawat..
hujan lebat sangat...
bawak payung pun rasa macam nak terbang payung tu
aku bacalah apa yang patut 
ngeri beb...
alhamdulilah kami selamat sampai di Senai Airport pkl 10 ++

No comments:

Post a Comment