Sunday, October 23, 2011

Seharian...di hujung minggu...

Rasanya.... aku gemar bebenor bercerita tentang cerita di hujung minggu ...
Aku pun tak tau kenapa....
best kot....lebih banyak cerita kot.....

Minggu ni.....
Aku & Mr. Hubby plan mmg tak nak berjalan2 ke mana2
Kami plan nak kemaskan bilik irfan....pindah masuk almari baju irfan  & penuhkan almari baju kami....
Selebihnya....berehat....

Pagi....
Masak sambal tumis & roti canai segera...





Tambahan menu spesel....roti tampal & kentang goreng (utk irfan...lokek tu..mintak satu pun dah bising)
lepas serapan ...sidai segala baju bajan...cadar dan selimut...
Siap semua...kami terus ke kedai gunting rambut...
Nak gunting rambut aku ... rasanya mcm dah berat kepala ni...
pesen biasa jer..potongan layer...Tapi...masa amoi preggy tu potong rambut...
dia buat promosi utk rebonding RM60 sahaja & Wash/treatment RM28 sahaja..



Inilah promosinya...Menyambut Ulang tahun yang ke enam...
tersimpul2 lidah dia rasa explain kat aku ni...aku pun asalnya pening gak mendengornya...
Aku???? aku berminat lah pulak..murah tu...
Oklah...aku pun bayar....janjinya aku nak buat masa cuti deepavali nanti....


Tengahari...
Balik dari potong rambut..teruslah kami ke Maslee Setia Indah... 



Beli barang dapur..kalau nak diikutkan semalam aku dah p kedai runcit kat Johor Jaya..
Tapi...ada jer barang yang aku terlupa nak beli...
Masuk jer kat Maslee terus ke bahagian ikan & ayam..
pelik...ramai orang tertumpu kat abang yang sedang potong ikan...
glamour sekejap abang tu..
hahahha..dengan  aku sekali terpegun melihat...bukan abang tu..tapi ikan yg sedang di potong tu..
ikan pari..besar gila....ikan baru tu..
tapi ...aku tak nak beli ikan pari....aku beli ikan lain...
Siap2 bayar barang2 yg dibeli..terus balik rumah dan memasak utk makan tenghari...
itupun dah kira lamabat sebabnya pukul 12.30 baru sebuk nak memasak..
Mr. Hubby kata..takper..kita kenyang lagi
Menunya....nasi putih + ikan bawal sweet sour + sayur campur + tempe goreng



Menu simple jer...

Petang..
lepak2 tengok tv....sampailah tertido...
tapi aku mmglah tak blh nak nyenyak tdo...
apa taknya...irfan kejap2 kejut aku
"ibu..ibu...dah petang ke blm" sabor jerlah...
budak ni mmg tak sabar nak main basikal kat luar
sambung tdo balik..
terjaga semula sebab terdengar bunyi air...
irfan...main air...
Adoi....terganggu betullah....

Pastu..kami mulalah mengemas seperti mana yang dirancang....
siap jerk..hehehe tak siap sepenuhnya ...
kami pun berjoginglah....kejap jer,....dalam sejam..
Eh....tak berjoging rasanya..tapi lebih kepada jalan2...

Malam....
layan irfan buat latihan ....tgk tv...dan tidoooo.....

Sekian..aktiviti di hujung minggu...
korang pulak macam mana????

***** gambar2 adalah hasil ikhsan pakcik google

2 comments:

  1. kurang asamm!!aku ingatkan hasil masakan ko,kemain lawa gambar lauk pauk tuh!!!PENIPU!!!!!BUDGET LAWOOO ker??layer2 rebonding tuh??cehhhh..hahahhaha

    ReplyDelete
  2. hahhahah...kan aku ada mention gambar ikhsan pakcik google....
    lawooooo tuuu

    ReplyDelete