Tuesday, June 21, 2011

Telur Kari & Agar-agar Milo

Telur Kari/Kari Telur

Aku saja jer nak kongsi kat sini....masa aku mengandungkan irfan dulu, makanan pertama yang aku idam2kan ialah kari telur.  Masa tu aku mintak tolong kak ngah aku masakkan.  Baik kakak aku ni...dia layan jugak aku.  Bila dapat makan tu, nikmatnya .....sedap giler dan rasa puas sangat.

Sekarang, anak aku pulak terlalu sukakan telur kari....bila aku masak jer lauk ni.  Dia mmg happy sangat dan kata "Terbaekk Bu...".  Sejuk ati aku mendengrnya....Inilah dia kari telur yang aku maksudkan...


Kari telur kegemaran kami sekeluarga ni mmg tidak bersantan


Walaupun kami sekeluarga suka makan kari telur..tapi tidaklah bermakna aku kerap masak menu ni.  Rasanya, sebulan sekali...hehehhe oklah kan...

Agar-agar Milo

Sebenarnya, hari ahad lepas aku berjanji ngan irfan nak masak kuih apam warna-warni.  Tapi, disebabkan rasa kemalasan aku yang melampau tinggi ni makanya menu bertukar kepada agar-gar milo.  Nak tau kenapa???? sebabnya telur kat rumah dah habis (hehehehe telur lagi ek)  dan mauripan pun tak der.  Aku malas nak ke kedai...mr hubby??? lagilah malas sebab tak kuasa dia terdencot2 berjalan.  Kalau aku tak masak apa2 nanti kang irfan kata aku tipu.

Idea agar2 ni datang masa aku berbual ngan mak kat tepon.  Sebelum tu aku wish dulu kat ayahanda tercinta "selamat hari bapa, Bakkk".  Mak akulah yg bagi idea buat ni.  Aku pun buatlah...ditemani oleh mr hubby, irfan & bestfriend merangkap jiran - Aiman.  Excited bebetul budak2 ni tgk aku buat agar2.  Hehhehee soang jer..Budak2 ni tangguhkan nak bermain basikla kat taman semata2 nak tunggu agar2 ni sejuk.  Bila dah sejuk, gembira aku tengok bebudak ni makan...irfan siap bawak kawan dtg rumah, Fitri namanya. 

Nilah dia Agar2 Milo

Budak2kan memang suka agar2 berbentuk2 macam ni...kalau warna-warni lagilah menarik


Irfan sempat berposing tersengih2 nak kasi kawan2 dia Aiman & Fitri makan agar2





No comments:

Post a Comment