Monday, December 31, 2012

Beraktiviti di Hujung Minggu 30 Dec 2012

Macam biasalah kan... aku suka sangat bercerita ttg aktiviti di hujung minggu kami sekeluarga
Minggu ni kami taklah berjln jauh2...dekat2 rumah jer
Pagi-pagi lepas solat subuh baring2 lagi kat katil sampailah tertido
sedar2 jer dah dekat pukul 10 pagi...
amekkk terkejut beruk aku...almaklumlah dah lama tak macam ni...
biasanya hujung2 minggu cuti sekolah ni aku busy ngan kerja2 memakeup orang..
tapi minggu rehatlah....

Lepas breakfast kami pun mulalah merayap ker Jaya Jusco Tebrau
sesaja jer nak cari barang2 skolah irfan & aku plan nak beli sandle baru serta kuali baru
penat jer do try sandle2 yg aku berkenan tapi tak der saiz....
ermmm...boring jer...teruslah beli barang2 yg lain

Irfan setiap kali ke sini pasti nak p main2 kat playground tu...
aku kasi RM3....cukuplah yer..kang boring pulak kami menunggu dia bermain
sambil2 menunggu tu aku belilah buah mangga
ermm..sedap...rangup....cuba harga tu tak menahan...

Bila keluar dari jusco perut kami dah menyanyi2 kelaparan
destinasi seterusnya adalah warung nasi ayam penyek
warung ni offismate aku yg do promote 
katanya sedap..
tapi memang betul2 sedaplah...pasti nak datang lagi..
warungnya di kg saujana..

lepas tu teruslah beli durian dan ke kedai bunga


Amboi....gembiranya "dia" menyambut kedatangan kami.. malu2  kucing yerr


 Aku mmg nak beli bunga ros..sesaja nak tambah koleksi kat rumah...tapi bila tgk keadaan pokonya pulak..amatlah tidak memberangsangkan...macam tak berbela.  So tak jadilah nak membelinya..lagipun pembantu kedai tu dok habaq nak datang lg stock bunga ros baru minggu depan..jadi kali ni kami hanya cuci2 mata jer...tak membeli apa2

 Bila tgk orkid...ermmm macam berkenan tapi.ruang pulak tak mencukupi.  Kalau banyak sangat bunga kat rumah pun semak mata memandang  pulak..tapi kalau beli sepasu dua...tak per..kan...


ha..buah limau ni memeylah melambak2 kat kedai ni..almaklumlah nak raya cina...tapi buah limau ni blh dimakan ker??tapi rasanya hanya cantik dipandang jer



 Kan best kalau ruang kat rumah aku mampu untuk menempatkan benda alah ni..cantik..

 pokok durian pun ada... kari pun ada.....

 bermacam2 pasu ada

setelah penat aku bercerita...inilah dia kedai yg aku pergi...sesaja jer aku bawak korang pusing2 tgk gambar kat kedai ni...pastu barulah korang tau nama kedai ni...

Destinasi seterusnya...kedai gunting rambut
almaklumlah tinggal berapa ari jer lagi nak naik skolah
rambut pun dah memanjangkan diri...

disinilah kerusi kegemaran kami...kerusi pilihan...tak derlah kelebihan apa2 tapi...kedudukan inilah yg menjadi pilihan..

 masamnya..

 kan manis senyummm



lokasi kedai ni di Taman Setia Indah JB

siap jer gunting rambut singgah kedai buku ...cari2 apa2 yg patut lepas tu terus balik rumah
penatnya....
irfan request nak p memancing udang
ermmm tak kosa nak layan...penat dah ni...
buku2 sekolah tak sampul lagi....

Petang ahad duduk rumah diam2
lagipun hujan kan....

Sekian......

No comments:

Post a Comment