Wednesday, December 26, 2012

Persiapan Kembali ke sekolah

pejam celik...pejam celik ...
sekolah dah nak bermula...
sana sini jualan kembali ke sekolah
merata2 tempat

persiapan untuk anak bujang aku biasa2 jer...
memula kami p Bandar Kota Tinggi dulu..
kat situ baju sekolah bergantungan di sana sini kedai
pilih jerlah kedai mana yang berkenan di hati
aku plan nak tgk dulu uniform sekolah agama dia..
saja nak bandingkan harga baju yg dah siap di jahit dengan kalau kita buat tempahan jahit
(eh betul ke ayat aku ni..korang faham2kan sendirilah ye!!)

pusing punya pusing
akhirnya langkah kami terhenti di satu kedai yg bernama "Euro Textile"
kami rasa tertarik dengan susunan barang kat kedai ni yg tak semak mata memandang
pekerjanya pun bagi layanan yang baik...
harga sepasang baju RM40 jer.. kualiti kainnya aku suka..kain koshibu (hehe betul ker ejaan aku ni??)
TAPI
saiznya macam ada yg tak kena dengan irfan,...
last2 pekerja kedai tu cadangkan kat kami untuk membuat tempahan jer dengan kadar harga yang sama.
Fuhhhh lega ati....lepas siap2 amek ukuran badan irfan dan bayar deposit RM100 kami pun merayap pulak ke kedai2 lain...
oh yer lupa pulak..kami pun tempah sekali kain samping itam... (hehe kain samping yg dah sedia ada tak muat pinggang pulakkk)

Pastu beli sepatu skolah 
cukuplah beli 2 pasang jer dulu... + tali pinggang 
rasa dah penat kaki ni berjalan kami pun baliklah...

Bila dah nak lg seminggu naik skolah barulah kami belikan uniform sekolah kebangsaan pulak...
erm....kaki sluar kena ptg sebab panjang sangat..
nasib baiklah jiran blakang rumah aku pandai menjahit...
jadinya....mintak tolong kak mazni potong kaki seluar irfan...

Hari Ahad lepas... kami ke Bandar Kota Tinggi untuk kali keduanya
kami nak amek uniform sekolah agama yg ditempah ari tu
Alhamdulilah..jahitannya kemas....toke kedai ni siap promot kat aku utk tempah baju raya pulak kat dia...
haha...boleh gak....

Pusing2 jugaklah carik bag skolah....
macam2 brand...macam2 pesen...
ada mahal ...ada murah...
aku terkasima sekejap bila irfan request nak beli beg skolah warna kuning  terang
toing...toing..toing... tolonglah nak...cariklah warna lain yg sedap skit mata memandang dan tak mudah nampak kotor....
nasib baiklah dia dengar cakap aku....
kami pilih warna itam jerlah....senang..

inilah sedikit persiapan anak bujangku kembali ke sekolah




Minggu ni bermulanya sesi pendaftaran sekolah agama dan pembelian buku...
minggu depan daftar skolah kebangsaan....
cepat sungguh masa berlalu...

No comments:

Post a Comment