Monday, November 8, 2010

Koay teow

Malam ni rasa malas nak masak.  irfan pulak hari ni p mengaji.  Dia ni mengaji cuma tiga hari seminggu (isnin, selasa & rabu jerk) + belajar jawi + fardhu ain (biasanya hari rabu).  Biasanya bila balik mengaji dia mesti akan tanya aku ni dah siap masak ke blum???? masak apa ari ni??? Jadi, fikir punya fikir aku masak jerlah koay teow.

Tarrrraaaaaa.... inilah hasilnya....


Aku sangat2 malaslah malam ni...jadinya lada pun biasanya aku akan kisar sendiri tapi kali ni cuma pakai lada giling segera jer + bawang2 + daging cincang + sotong + tomato + sawi (skit jer...sbb stok dah habis)
oh ya....aku tak letak togeh sebabnya kami sekeluarga tak suka makan togeh....

Lepas makan, kemas dapur pastu rehat2 sambil tgk citer ulik mayang.  Lepastu terus zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz... Bdn aku mmg letih sangat2lah ari ni...keretaku meragam lagik....jadinya tersadailah aku di tepi jalan....


No comments:

Post a Comment