Wednesday, October 24, 2012

Apa yang terjadi pada 20 & 21 Oktober 2012

Sepanjang Sabtu & Ahad yg lepas kami sekeluarga memanglah tak ke mana2..
Lagipun cuaca tak berapa nak elok...hujan jer...
Jadinya...kami duduklah kat rumah diam2
haippp!!! jangan gatal2 nak merayap ke sana sini...pergi pasar Setia Indah dibenarkan..
kenapa??
ermmm...nanti aku citer ehhh

Hari sabtu aku kerja half day...so, sebelum balik aku singgah kedai mamak kejap bersama2 dengan ofismate & jiran aku iaitu Maria.  Aku bungkus nasi bariani siap2..banyak tu...dia letak nasi sebungkus.  Lepas bayar RM8  kat kaunter..aku terus balik. Sampai jer kat rumah kami berdua beranak ni makanlah bersama2...kongsi2 tu..tapi Alhamdulilah kenyang...

Rumah aku pulak...alangkah berabuknya...aku tak tau nak buat apa..jadi layan citer hindustan kat dalam bilik.  Irfan pulak jadi mando tengok orang2 tengah buat kerja2 renovasi ni...


Inilah dia tugas mando..sambil2 tu dia dok sebok mengacau orang tengah buat kerja. Sebenarnya, petang tu dia dah mula demam + batuk2.  Aku panggil dia layan hindustan kat bilik tak nak pulak.  Malamnya dia dah mula batuk2 + demam....terus bawak p klinik..sekarang ni..Alhamdulilah dah ok cuma tinggal batuk jer skit2

 Habuknya begitu giat sekali membiak.....takper..tahan.....asalkan dapat hasil yang memuaskan hati aku....
Masa ni hujan sedang turun dengan begitu lebatnya.


Inilah "Wak Purnomo" yang membantu kami merialisasikan impian kami...Amboi...senyum2 wak...Tak per wak...buat kemas2 yer...

Sementara wak ni busy dengan kerja2nya..aku pun memasaklah kat dapur...menu makan malam yang simple dan sedap (ecehhhhh perasan betullah aku ni) Tapi, feedback from irfan...."sedap bu..."
Testimoni terbaik tu...

Ini jer yang aku masak...


 Senangkan??? sekejap jer dah siap....
Korang nak resepi??? ishhh...tak payahlah...korang lagi expert maaa

Entah kenapa kali ni irfan nak makan letak kicap pulak.  Biasanya dia memang tak berkenan ngan en kicap...

Bila siap memasak....kerja2 wak and the gang pun selesai untuk hari ni...



 Sebelum balik....bersihkan dulu apa2 yang patut.....hasil kerjanya setakat ini...kami masih berpuas hati.

2 malam tau rumah kami begini....hari isnin barulah berpintu dan bertingkat rumah ni...
Sebab itulah kami tak merayap mana2 hujung minggu lepas...tak berani tuu...

Sebelum tido...aku dah plan siap2 menu masakan utk hari esoknya....
Pagi ahad tu terus kami pergi pasar dan beli barang2 dapur..
aku masak ni jer...senang....mood nak sambut rayalah kekononnya...



Makanan Pra Raya Haji.... nasi impit + rendang ayam tua...

oklahhhhh....nanti sambung celoteh itu ini lagi.....

1 comment:

  1. mana gambar renovate pintu yg dah siap tu..amik gambo..nanti akak nak dtg x jumpa umah plak..sbb dah berubah..hehe..kelasss gittew..!

    ReplyDelete