Thursday, October 18, 2012

Demam Adam & Hawa


 Rasanya rata2 dah tau tentang drama yang tengah hangat sekarang ni.  Terus terang sebenarnya pada awalnya aku tak berkenan dengna drama ni...kiranya aku tak pernah tengok sehinggalah drama ni dah sampai ke episod 28.  Entah macam mana...aku boleh pulak terjebak menonton citer ni.  Sepanjang ari sabtu lepas aku bermarathon tgk adam hawa dari episod 1 hinggalah ke episod 28 secara online.  Anak bujang aku sampai dah bosan... aku pancing dia suruh tido petang sabtu lepas...dia pun tidurlah.  Lagipun hujan lebat petang tu...aku pun syok arrr tgk dengan begitu khusyuknya.

Sebenarnya, masa aku tgk syok tgk adam hawa tetiba aku mcm terdengar suara lelaki tua berdehem...terkejut jugak masa tu...aku siap jenguk2 lagi kat bilik dan tingkap...tapi tak der sesapa.  Masa tu memang bulu roma aku dah berdiri.  Aku terus buat tak tau jer dan teruskan menonton..sampailah rasa takut tu hilang....


Cerita ni memang penuh dengan permainan emosi..sayang..benci..rindu....marah...dendam...sunyi.  Cerita yang tak boring untuk ditonton.  Nasib baiklah en suami balik malam...
lepas dah habis tengok sampai episod 28 aku pun berbual dengan en suami...dialognya lebih kurang macam ni..

en suami  :  Adam hawa ni ada berapa episod semuanya?
aku  :  80...bang
en suami :  sekarang ni dah episod berapa?
aku  :  baru sampai 28
en suami :  ermmm maknanya ada lagi 50 lebih episod...lama lagi tu.  Tapi...kalau dah complete 80 episod tu...syg boleh abiskan dalam sehari kan?
aku  :  erkkk...hehehe..perli nampak (saja jer dia nak mengenakan aku...)


yang tak syoknya citer ni hanya 30 minit jer setiap episod.  lecehlah...
Lakonan nadia memang meletop...tak der nak kontrol2 cun....best arr..
aaron ?? sememangnya sentiasa meletop..
walau apa pun cerita ni memanglah happy ending.

No comments:

Post a Comment