Wednesday, October 10, 2012

Master Chef Musim Ke-2


Rancangan Master Chef ni  since musim pertama & Selebriti Chef memang aku suka.  Aku suka tengok rancangan masak memasak.  Kalau aku terlepas tgk rancangan ni...pasti aku tunggu siaran ulangan...tgk berualgn2 kali  pun tak per..tak boring pun.

TAPI

Untuk musim yang kedua ni...macam tak begitu tertarik aku nak menontonnya.  Awalnya, aku tgk gak...tunggu gak rancangan ni setiap 9 mlm.  Lama-lama jadi BOSAN.  Rasanya macam banyak sangat drama yg hendak diketengahkan daripada potensi memasak yang sepatutnya perkara utama yg ditonjolkan.  Paling aku tak suka.....part komen dari para peserta.  Mak aiiii....kutuk mengutuk tu sangat seronok dan begitu giat dijalankan.  Sementara nak tunggu masakan tu siap..aku akan tukar channel lain.  Sebabnya aku rasa meluat nak tgk drama dan komen2 dari para peserta.  

Ini hanya pendapat aku semata2..aku tak taulah pendapat orang lain mcm mana.  Budaya yang ditonjolkan tu aku tak begitu menggemarinya.  Rancangan yang sebelum ni...ada jugak komen2 yg pedas dari para peserta...tapi taklah melampau mcm sekarang ni...entah...harap2 team master chef yg akan datang dapat memperbaiki apa yang patut...

No comments:

Post a Comment