Wednesday, May 18, 2011

Kemalangan...

Sebenarnya, dah lama aku nak bercerita tetang kemalangan yang melibatkan suamiku dan sebijik kereta kancil, yg mana pemandunya adalah kawan kepada pemilik kenderaan tersebut.  Manakala pemilik kenderaan tersebut adalah jiran di belakang rumah aku.  kejadian ni berlaku pada 11 May 2011 pada pukul 8.10 pagi.  Pada hari kejadian, aku mcm biasa hantar ifran p sekolah.  Masa dlm perjalanan nak p kerja tetiba hubby aku call.  Suara dia masa tu dlm keadaan cemas dan dia tanya pulak aku kat mana.  Pelik sungguh....pastu barulah dia cakap dia xcident kat area tmn perumahan kami.  Aku tergamam dan terfikir...kenapa pulak tetiba jer dia dah kluar kerja awal.  Biasanya pkl 8.30pg baru dia keluar rumah.  Itulah....benda nak terjadi....

Bila aku sampai kat tempat kejadian, hubby aku masih blh berjalan walaupun terdencot2.  kemudian, aku berbincang ngan suami pemilik kereta tu dan kami hantar ke klinik.  Mula2 kami ke klinik Ros Wati di Taman Setia Indah...masa tu doc tak sampai lagi.  So, kami ke klinik penawar.  Kat sana pembantu doc tu bersihkan luka2 kat tangan dan kaki hubby.  Tp kat bahagian buku lali kaki sebelah kiri ada bengkak....mcm ada bola golf dalam tu.  Then, doc suruh p spital utk buat xray.  Tapi, kami ingat hanya terseliuh saja dan kami pun p pulak ke Klinik Pertama di Taman Johor Jaya utk buat xray.  Doc kata ni hanya terseliuh saja...tp bila tgk result xray...sahlah kaki hubby patah kat bhgn ygn bengkak tu.  Masa tu....rasa macam di panah petirrrrrrrrrrr...nak pengsan pun ada.  Tp aku jadi kuat sangat masa tu.....

Aku bawak hubby p spital dan setelah menunggu hampir 1 jam barulah blh jumpa doc dan doc simenkan kaki tu.  So, appointment utk jumpa pakar tulang pada 31 May 2011 pkl 11 pagi.  Masa tu, kami langsung tak jamah makanan sampailah pkl 3 ptg rasanya.   Masa di hospital..aku hanya sempat bertanya kat pompuan tu...."Awak ke yg drive kereta?????"  pastu terus aku geleng2 kepala.  Masa tu aku mmg nak membebel lagi kat dia...tp kakak ipar aku pulak call...Aku nak jer cakap kat dia....kalau kat simpang mmg kena berhenti...jgn asyik nak bagi alasan tak perasan jerk.  Walau apa pun aku tetap bersyukur ke hadrat ilahi suamiku semakin pulih hari demi hari.


Inilah dia motor hubby ku....teruk jugak rosaknya dan sekarang kami dah hantar ke kedai motor utk dibaiki dan utk dptkan claim insurans


Ini adalah kereta yang melanggar motor hubby...

Sekarang ni hubby aku berehat di rumah.  Setiap pagi sblm p kerja aku akan masakkan utk hubby.  Dah alang2 aku masak ni...jadinya aku pun bawaklah bekal pi ofis....dan ini menunya...


Asam Pedas Ikan Pari


Nasi Putih


Nasi Goreng Telur...(ni bekal utk anak bujang aku..Irfan)



Sekian.....

No comments:

Post a Comment