Wednesday, November 2, 2011

2 orang budak lelaki bermain air di Taman Mainan

ok tak tajuk ni....
nak kata main lumpur..kawasan padang mainan tu tak berlumpur....
boleh ker aku cakap main lecak???
ataupun.....bermain air yang bertakung di taman mainan sebab baru lepas hujan

inilah yang dilakukan oleh budak2 ni....

 Irfan & Aiman

Apa yg korang akan buat bila tgk anak balik dari taman mainan
basah kuyup....
rumput2 kering melekat2 kat kepala, badan & muka
suasana....hampir maghrib

Bila aku tgk irfan berjalan dari taman mainan dengan keadaan mcm tu...
aku mmg beristhfar....
anak aku ke tu....
aku dah memang cekak pinggang kat gate...

nak marah ker?? nak ketawa ke?? nak buat tak tau ker??
irfan masa tu buatlah muka tak bersalah....muka nak menangis...

"Astaghfirullahalazim.....kenapa sampai jadi macam ni irfan???"
langsung tak pernah terfikir di benak fikiran aku yg budak berdua ni blh main sampai mcm ni.....
aku tahan antara kemarahan dan nak ketawa
tak kosa aku nak marah2 dia waktu maghrib...
lagipun aku tengah sibuk siapkan soto utk irfan makan sebelum pergi mengaji.....

so... aku suruh irfan bersihkan badan kat luar
rupa2nya sekali lagi dia buat pesta air ngan aiman...
sekali lagi aku terperanjat.....garaj kereta aku ngan kereta2 aku sekali di mandikan...
basah semua...ampai baju pun dimandikan sekali....
nasib baiklah tak der baju kat ampai

Bila dia dah masuk rumah...mandi....pakai baju ...makan dan nak bersiap pergi mengaji...
aku tanya balik...
"macam mana boleh basah kuyup, irfan"
jawapannya ringkas
"irfan main merangkak2 mcm kucing ngan aiman....best sgt2"
huhuhuhuhu....

irfan...pernah tak irfan terfikir tempat irfan main2 air tu ada semut ker...ular ker.....
itulah budak....
benda2 macam tu tak pernah terlintas di fikiran...
apa yang penting?????
ENJOY!!!!!!!!

Bila di kenang2kan kembali...
dulu aku pun bila lepas hujan...memanglah suka sangat main kat tempat air2 bertakung....
best sangat2...
hehehe tak sangka....anak aku pulak buat benda yang sama......

No comments:

Post a Comment