Tuesday, November 1, 2011

Berebut siaran TV

Korang biasa tak berebut siaran tv???
tak kiralah ngan anak ker..suami ker...sesapa sajalah....

bagi aku...
aku kerap  berebut siaran tv ngan anak aku
hubby aku ...tak kesah orang nya
ataupun dia tak kosa nak berebut siaran ngan kami

siaran tv apa yang kami rebutkan???
anak bujang aku..... biasanya dengan siaran cartoon dia tuuuu
aku pulak...
siaran drama korea dan melayu

Siaran tv kegemaran irfan.....






Siaran seterusnya.....Disney Channel



Siaran seterusnya....Nickelodeon






Astro Ceria...




tv3 ..... 




Inilah dia antara rancangan katun kegemaran anak bujang aku.
Bila remote tv tu dah ada kat tangan dia ...
memang payahlah aku nak tgk cerita aku pulak...
kadang2 tu sampai berebut remote tv lagi tuuuu
apa taknya...aku pun nak tgk jugak siaran tv aku..hehehhe 
ibunya ni pun tak nak mengalah jugak.

nanti keluarlah ayat pedas dari mulut irfan...
"Asyik nak tengok ceriota dia jer tuuu"
" haaa...irfan nak tgk cerita irfan...ibu jgn kacau ekkkk....tgk ni...remote tv dah kat tgn irfan"
mcm2 lagilah dia membebel bg memastikan dia dpt tgk siaran tv yg dia nak...
ibu pun kemaruk jugak nk tengok drama korea...drama melayu...citer omputeh...
sebab tulah ..kalau dia nak tgk dvd.. aku suruh dia tgk kat bilik...
kang pening kepala aku tgk cerita berulang ulang...

Tapi...ada jugak siaran tv yg kami tak perlu nak berebut...
antaranya cerita seram....cerita lawak...

rancangan tv terkini yg kami boleh ngam bersama adalah....



siaran ni pun kalau menarik...kami boleh tengok sama2


haaa...rancangan ni mmglah dia suka
sebabnya dia mmg suka makan...hahhaha
sampai dia blh cadangkan aku utk masuk dalam masterchef  Malaysia..
aku???? aku sengih jer
tapi dalam ati aku berkata2...
manalah ibu mampu sampai masuk pertandingan yg macam ni nak...kalau setakat masak untuk kita sekeluarga..bolehlah
adakah ini penghargaan irfan untuk aku???
bila apa yg aku masak menepati citarasa tekak dia...mulalah dia cakap "terbaekklahh buuuu"
tapi kalau sebaliknya... "ibu ni...kenapa letak ni..kita tak suka"
kadang2 bila dia mintak aku masak apa2 dia akan cakap detail ngan aku.... dia nak mcm mana...kalau aku buat lain dari apa yg dia nak...ermmm....tahan telinga jerlah....

korang macam mana??? berebut tak???


2 comments:

  1. hahahaha..normal lah tu..tp sape yg berkuasa pasti dpt tengok tv siaran kegemarannya

    ReplyDelete
  2. hahhahah..itulah dia....tapi bila tgk anak khusyuk tgk tv tak sampai ati pulak nak tukar channel lain..

    ReplyDelete